تبلیغات
*** Display Pagerank
*** پلاك 7 - مطالب آبان 1391
پلاك 7
به مدیریت كوچیك هنرمندان: حسین حقیقی
حامی هنرمندان بازیگری - کارگردانی - نویسندگی - تدوین - عکاسی - تصویر برداری - گریم - گویندگی : زیر نظر اساتید مجرب تئاتر یعنی...  زندگی
درباره وبلاگ


( بازیگر، ترانه سرا )

مدیر وبلاگ : حسین حقیقی
نویسندگان
نظرسنجی
تئاتر یا سینما؟



«هابیت» قبل از اکران دردسرساز شد



دو گروه حمایت از حیوانات خواستار بررسی دقیق نحوه برخورد سازندگان «هابیت» با حیوانات استفاده‌شده در این فیلم‌ها شدند.

به گزارش خبرآنلاین، پس از انتشار اخباری درمورد کشته شدن تعدادی از حیوانات استفاده‌شده در فیلم‌های «هابیت» به کارگردانی پیتر جکسون، دو گروه حمایت از حیوانات به دنبال بررسی دقیق این مسئله شدند.
انجمن انسانی آمریکا به دنبال آن است که با حضور در لوکیشن‌های تولید فیلم‌های «هابیت» درمورد نحوه برخورد با حیوانات استفاده شده از فیلم تحقیق کند. در همین حال گروه PETA می‌خواهد از این حد فراتر برود و اعتراض خود را در نمایش افتتاحیه اولین فیلم «هابیت» نشان بدهد. 

هر دو سازمان به مرگ دو اسب، انواع پرندگان، بزها و حداقل یک گوسفند در مزرعه‌ای در نیوزیلند اعتراض دارند، جایی در 100 مایلی لوکیشن اصلی فیلم‌ها که حیوانات هنگام تولید فیلم‌ها در طول فیلمبرداری در آن نگهداری می‌شدند.
ظاهرا به خاطر نظارت‌های انجمن انسانی آمریکا، هیچ حیوانی در طول فیلمبرداری «هابیت» آسیب ندیده، هر چند ممکن است حین آموزش حیوانی آسیب دیده و یا مرده باشد.
«هابیت: یک سفر غیرمنتظره» اولین فیلم سه‌گانه «هابیت» از 14 دسامبر (24 آذر) به صورت دوبعدی، سه‌بعدی و آیمکس روی پرده سینماها می‌رود.
داستان سه‌گانه جدید جکسون در «سرزمین میانی» 60 سال پیش از سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» روی می‌دهد. بیلبو که یک هابیت است، برای پیدا کردن گنجینه دورف‌ها اجیر می‌شود، گنجینه‌ای که اکنون در اختیار یک اژدها به نام اسموگ است. او در طول راه حلقه را که در دست گولوم است، پیدا می‌کند.





نوع مطلب : فیلم و سینما، 
برچسب ها :
سه شنبه 30 آبان 1391
داستان تکراری خروج ستاره های موسیقی از ایران...

حمید طالب زاده دیشب ایران را برای همیشه به مقصد آمریکا ترک کرد!!!!




فارس کیدذ- حضور در کنسرت حمید طالب زاده و زمزمه کردن همه چی آرومه قطعه ای که طالب زاده را معروف کرد رویایی برای هواداران این خواننده خوب کشورمان بود و همچنان باقی ماند...

همه کسانی که به نوعی با حمید طالب زاده همکاری داشته اند از اخلاق و شخصیت فردی وی تعریف کرده اند..

حمید طالب زاده با اینکه تلاش های زیادی برای گرفتن مجوز در این ند وقت اخیر کرد اما در پی سختگیری های بیشتر ارشاد و نهادهای موسیقی نه اجازه ی ساخت کلیپ داشت و نه می توانست آلبوم مجاز ارایه کند.
حمید طالب زاده دیشب برای همیشه ایران را به مقصد آمریکاترک کرد. تا از اسارت صدا رها شود و بتواند روی صحنه باشد و همه چی آرومه را با هوادارنش زمزمه کند....
کوچ ناخواسته حمید طالب زاده نه اولین اتفاق است و نه آخرین آن خواهد بود و در این یک ماه اخیر بعد از اردلان هوشمند(طعمه) این دومین استعداد موسیقی ایران است که خاک میهن را ترک میکند...

این داستان تا زمانی که نگرش سلیقه ای در سطح مدیریت موسیقی کشور و در قوانین وزارت ارشاد و موسیقی هست همچنان ادامه خواهد داشت




نوع مطلب : موسیقی، 
برچسب ها :
چهارشنبه 24 آبان 1391

مهران مدیری تهیه‌کنندگی را تجربه می‌کند/ همه چیز درباره «ویلای من»



«ویلای من» عنوان جدیدترین مجموعه نمایش خانگی مهران مدیری است که به همراه کارگردانی و بازیگری، در غیاب برادران آقاگلیان به‌عنوان تهیه‌کنندگان آثار قبلی‌اش، تهیه‌کنندگی آن را هم خود برعهده گرفته‌است.
 «قهوه تلخ» عنوان کار قبلی مهران مدیری، کارگردان طنز شناخته شده سینما و تلویزیون است که مدتی پیش پخش آن در شبکه نمایش خانگی بدون ارائه قسمت‌های پایانی متوقف شد.
تهیه‌کنندگی این پروژه برعهده برادران آقاگلیان بود که تاکنون درباره دلایل نیمه‌کاره ماندن این پروژه سکوت کرده‌اند. سکوتی که زمانی قابل تأمل می‌شود که بدانیم، مهران مدیری به‌عنوان کارگردان، سکانس ‌پایانی «قهوه تلخ» را هم تصویربرداری و حتی برای پخش آماده کرده‌ و در اختیار تهیه‌کنندگان قرار داده‌است.
چندی پیش سعید رجبی فروتن در مقام مدیر سابق دفتر همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی وزارت ارشاد درباره مشکلات پیش آمده برای پخش این مجموعه عنوان کرده بود: قطعا برای ساخت مجموعه جدید توسط تهیه‌کنندگان «قهوه تلخ» با آنها برخورد خواهد شد.
با این وجود مهران مدیری می‌توانست کار جدید خود را در شبکه خانگی بدون هیچ مشکلی آغاز کند. «ویلای من» عنوان مجموعه تازه این کارگردان و بازیگر طنز سینما و تلویزیون است که این‌بار شخصا تهیه‌کنندگی آن را برعهده گرفته‌است تا خود پاسخگوی کلیه فرازوفرودهای احتمالی آن باشد.
این در حالی است که پیش از این برخی رسانه‌ها شرکت گلرنگ را به‌عنوان تهیه‌کننده این مجموعه معرفی کرده بودند. «ویلای من» هم اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه و پیش تولید قرار دارد و به زودی مقابل دوربین خواهد رفت.
داستان «ویلای من» درباره پیرمردی 90 ساله و پولدار است که قرار است به‌زودی فوت کند. وی هشت فرزند دارد و فرزندانش که تعدادی از آنها در خارج از کشور حضور دارند، می‌خواهند به نوعی بر سر پیرمرد کلاه بگذارند و سرمایه او را بالا بکشند. در این میان یکی از فرزندان که در ایران کارمند بانک است و پسر خوب خانواده به شمار می‌رود با دیگر خواهران و برادران همراه نمی‌شود و حتی پدر را هم در این راه کمک می‌کند.
از بازیگران این مجموعه می‌توان به همراهان قبلی مدیری مانند سیامک انصاری، هادی کاظمی، برزو ارجمند، الیکا عبدالرزاقی و رضا نیکخواه اشاره کرد. چهره‌های تازه‌ای چون امیرکاوه آهنین‌جان و آتنه فقیه نصیری نیز در این مجموعه به ‌عنوان بازیگر حضور خواهند داشت. مهران مدیری خود نیز از بازیگران «ویلای من» خواهد بود.
هم اکنون خشایار الوند و امیرمهدی ژوله که پیش از این نگارش «قهوه تلخ» را هم برعهده داشتند، مشغول نگارش فیلمنامه «ویلای من» هستند. پخش این مجموعه نیز که قرار است همزمان با تصویربرداری وارد بازار شود، توسط شرکت پخش گلرنگ انجام می‌شود.
برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این بود که مجموعه «ویلای من» با سریال 50 قسمتی‌ای که قرار بود مهران مدیری با موضوع اصلاح الگوی مصرف برای شبکه سوم سیما بسازد، ارتباط دارد و حتی ممکن است همان سریال در قالب شبکه خانگی تولید شود اما این موضوع توسط یکی از اعضای گروه "ویلای من" تکذیب شد و وی تاکید کرد این سریال هیچ ارتباطی با آن مجموعه تلویزیونی ندارد.
مجموعه‌های تلویزیونی «پاورچین»، «نقطه‌چین»، «باغ مظفر»، «شب‌های برره» و «قهوه‌تلخ» از مهمترین همکاری‌های مشترک مهران مدیری با برادران آقاگلیان تا به امروز بوده‌است.
هم اکنون فصل سوم «قلب یخی» با بازی مهران مدیری و کارگردانی سامان مقدم در شبکه خانگی ارائه شده‌است.





نوع مطلب : فیلم و سینما، 
برچسب ها :

۱۰ کتابی که خواننده را جان به لب می‌کنند

رابرت مکروم، منتقد ادبی گاردین 10 کتاب بزرگی را معرفی کرده است که خواندن آنها تا صفحه آخر خواننده را جان به لب می‌کند.


«چتر» نوشته ویل سلف / انگار ویل سلف با این رمان مکملی بر مدرنیسم جیمز جویس نوشته باشد. این تجربه جذاب ادبی حتی تا یک قدمی جایزه بوکر سال 2012 جلو آمد. سلف که شهرتش به دشوارنویسی بوده و هست هرگز از تجربه کردن و دخیل کردن خوانندگان آثارش در تجربیات ادبی‌اش پرهیز نمی‌کند. «چتر» یکی از درخشان‌ترین رمان‌های «دشوار» چند سال اخیر است. رمان ماجرای دکتر زاک باسنر است که درجستجوی گذشته خود است، او بر اثر یک بیماری در سال 1918 گذشته‌اش را فراموش کرده. «چتر» یکی از بهترین و چالشی‌ترین رمان‌های تاریخی ادبیات است.




--------------------------------------------------------------------------------

«آفریقا به ترتیب حروف الفبا» نوشته والتر ابیش / ابیش یکی از بهترین نویسندگان معاصر ادبیات آمریکاست. شهرتش را هم مدیون «چقدر آلمانی است»، کتابی است که پیش از «آفریقا به ترتیب حروف الفبا» نوشته شده. اما «آفریقا...» یکی از غریب‌ترین کتاب‌هایی است که ممکن است با آن روبرو شوید، تمام کلمات فصل اول کتاب با حرف «a» شروع می‌شوند، تمام کلمات فصل دوم با حرف «b» و به همین ترتیب الی آخر. در بخش دوم کتاب این روش برعکس می‌شود، به عبارت دیگر کلمات فصل 28 با حرف «z» و کلمات فصل 29 با حرف «y» شروع می‌شوند و الی آخر.






--------------------------------------------------------------------------------
«اخلاقیات» نوشته باروخ اسپینوزا / شهرت این کتاب به دشواری است و درعین حال بسیار محبوب و از آثار مهم دوران روشنگری است. اسپینوزا در این کتاب نسبی بودن خیر و شر را بررسی می‌کند. او توضیح می‌دهد آنچه بطور سنتی خیر و شر خوانده می‌شود به سادگی فقط برای انسان خیر یا شر است.




--------------------------------------------------------------------------------

«تسلی‌ ناپذیر» نوشته کازوئو ایشی گورو / رمانی بسیار طولانی و سحرآمیز از نویسنده «بازمانده روز» و «وقتی یتیم بودیم» که به ساده‌نویسی شهرت دارد! این رمان کمدی غریبی است که کم کم دارد جای خود را به عنوان یک شاهکار در دنیای ادبیات پیدا می‌کند. رمان ماجرای رایدر، نوازنده است که برای اجرای کنسرتی سفر کرده و وارد هتلی می‌شود، اما انگار دنیای غریبی در انتظار اوست. تاثیر کافکا و سینمای اروپا را می‌شود در خط خط این کتاب مشاهده کرد. دشواری این رمان به حجم آن است.




--------------------------------------------------------------------------------
«مرد بی‌کفایت» نوشته رابرت مازیل / این رمان شهره به «سخت‌خوانی» در سه جلد منتشر شد. رمان ماجرای اولریخ 32 ساله و ریاضیدان است که به دنبال حسی از واقعیت است. بی‌توجهی او به اخلاقیات و بی‌تفاوتی‌اش به زندگی او را به مردی بی‌کفایت بدل کرده. شاید کتاب در زبان آلمانی جان بگیرد اما برای کسی که ترجمه آن را بخواند به این می‌ماند که پروست را با لحن آگاتا کریستی بخواند.




--------------------------------------------------------------------------------

«سرمایه» نوشته کارل مارکس / مارکس گفته بود هدفش از نوشتن این کتاب «عیان کردن قانون اقتصاد جاری در جامعه مدرن» است. این کتاب انجیل کمونیسم در قرن بیستم شد و خواندنش بسیار دشوار است. کتاب نمونه خوبی از سبک نگارش روزنامه‌نگاری قرن نوزدهم است.




--------------------------------------------------------------------------------
«پایین آتشفشان» نوشته مالکوم لوری / این رمان زندگینامه‌ای که براساس تجربیات خود لوری است زمانی احمقانه توصیف می‌شد اما واقعیت این است که در کتاب هیچ رنگی از حماقت دیده نمی‌شود. رمان درخشان اما سخت‌خوان لوری ماجرای جفری فرمین، سفیر دائم‌الخمر بریتانیایی در شهری کوچک در مکزیک سال 1938 و زمان آزاد شدن اسرای جنگ جهانی دوم است. «پایین آتشفشان» که از یک حادثه آتش‌سوزی هم جان سالم بدر برده، حالا به عنوان یکی از کلاسیک‌های ادبیات قرن بیستم شناخته می‌شود.





--------------------------------------------------------------------------------
«بیداری فینگن‌ها» نوشته جیمز جویس / با همان جمله آهنگین و غریب آغازین کتاب می‌دانی با یک چالش روبرو هستی. اگر نسخه صوتی کتاب را گوش بدهی بیشتر با طنز نهفته در آن روبرو می‌شوی. این کتاب دشوار است و غریب اما نثر آهنگین آن و تفکرات جاری در آن به زحمت خواندنش می‌ارزد.




--------------------------------------------------------------------------------

«رنگین کمان جاذبه» نوشته تامس پینچن / شهرت پینچن به علاقه‌اش به دشواری و چیزهای سخت است. او بیش از آنکه به فکر شخصیت پردازی باشد به حوادث عجیب و غریبی علاقه دارد که سرنوشت یک فرد را دستخوش تغییر می‌کند. او شیفته روایت پیکارسک با تکیه بر ماجراهای عجیب و غریب است. «رنگین کمان جاذبه» شاهکار پینچن است، ماجرای رمان درست پس از پایان جنگ جهانی دوم شروع می‌شود.




--------------------------------------------------------------------------------

«بدبیارها» نوشته بی. اس. جانسن / جانسن که سال 1973 در 40 سالگی خودکشی کرد به نوشتن رمان‌های تجربی شهرت داشت. مهم‌ترین کار او «بدبیارها» بود که سال 1969 منتشر شد. کتاب در یک جعبه به صورت ورق‌های جدا از هم و بدون شیرازه منتشر شد. ایده جانسن این بود که جدا از فصل اول و آخر که علامت داشتند، خواننده هر طور که دوست دارد کتاب را بخواند.






نوع مطلب : كتاب، 
برچسب ها :

تلاش ۲۶ فیلم برای رسیدن به جشنواره فجر ۳۱ / کدام یک موفق می‌شوند؟


26 فیلم سینمایی این روزها مراحل فنی را می‌گذرانند و این در حالی است که سال گذشته همین موقع 37 فیلم برای حضور در جشنواره فجر آماده می‌شدند.

الهام نداف: علاوه بر 21 فیلمی که تمام مراحل فنی را پشت سر گذاشته‌ و برای حضور در جشنواره سی‌و یکم فیلم فجر آمادگی کامل را دارند (اینجا)، 26 فیلم دیگر در هنوز در سه مرحله تدوین، صداگذاری، فیلمبرداری قرار گرفته‌اند.

 

آبان‌ماه سال 90، 26 فیلم آماده نمایش و 37 فیلم نیز مراحل تدوین، صداگذاری و فیلمبرداری را پشت سر می‌گذراندند. مقایسه تولیدات سینمایی سال 90 با سال 91 نشان می‌دهد، تولید در سینمای ایران نسبت به سال گذشته کاهش یافته و طبیعتا هیئت انتخاب فیلم‌های کمتری را گزینش می‌کنند.

 

جدول زیر فیلم‌های تولید شده در سال 90 و 91 را نشان می‌دهد که مراحل فنی را می‌گذرانند. در این بین تنها فیلم «محمد (ص)» مجید مجیدی سال 88 کلید خورده است. باید دید کدام یک از این فیلم‌ها به جشنواره سی و یکم می‌رسند؟

 

نام فیلم
نام کارگردان
بازیگران
خلاصه داستان
سال ساخت
مرحله ساخت
همه چیز برای فروش
امیر ثقفی
صابر ابر، مریلا زارعی، مزدک میرعابدینی، محمود نظرعلیان، ساعد سهیلی، سارا کاشفی، حسین مسلمی، جواد عزتی و حبیب رضایی
سرنوشت انسان‌هایی که ناخواسته محکوم به عدل هستند
1391
صداگذاری
جیب‌بر خیابان جنوبی
سیاوش اسعدی
مصطفی زمانی، نورا هاشمی، بهناز جعفری،پیام دهکردی، امیر جعفری، محمود جعفری، هومن برق نورد، افشین سنگ چاپ، لیلا بلوکات، علی رضا جعفری و علی اعلایی
بگذار به ضرب شمشیر یک دلاور از پا درآیم، پولاد در قلب و لبخند بر لب. زمانی چنین گفته بودم، ولی تقدیر چه بازی ها که ندارد، میدان جنگ من فاضلاب گند خیابان بود و خصم من یک گاری با باری هیزم. بسیار منطقی است، من همه چیزم را از دست داده ام، حتی مردنم را...
1390
صداگذاری
برلین -7
رامتین لوافی‌پور
توم بیشاپز، مصطفی زمانی، کارولین ایشهورن، مسعود رایگان،حلیما ایلتر ، هاینه لاترباخ، سمیر فوکس، مریم عباس، کریستین ویکتور کوینه
زندگی چند مهاجر را روایت می‌کند که عواقب جنگ و حمله به عراق آنها را بدنبال جایی برای زنده ماندن می‌کشاند. عاطف به‌همراه دختر و پسر بیمارش به برلین می‌رسند جایی که خطری زندگیشان را تهدید نمی‌کند. اما متوجه می‌شوند که همه زندگی زنده ماندن نیست...
1391
صداگذاری
کلاس هنرپیشگی
علیرضا داوودنژاد
رضا داوودنژاد، محمدرضا داوودنژاد، زهرا داوودنژاد، احترام‌السادات حبیبیان و کبری حسن‌زاده
«کلاس هنرپیشگی» به زندگی و روابط چند کارآموز کلاس‌های هنرپیشگی می‌‌پردازد.
1391
صداگذاری
رسوایی
مسعود ده‌نمکی
اکبرعبدی، الناز شاکردوست، محمد رضا شریفی نیا، کامران تفتی، مریم کاویانی، امیر دژاکام، امیر نوری، اسماعیل خلج، مجید مشیری، فرامرز روشنایی، آرزو افشار، تینا آخوندتبار
افسانه دختر جنوب شهری که به علت بدهی‌های مالی پدر تحت فشار طلبکاران قرار دارد با دزدیدن سفته‌های پدرش در حین فرار با روحانی زاهدی آشنا می‌شود که این روحانی در مسیر کمک به افسانه خود دچار مشکلاتی می‌گردد
1391
صداگذاری
یوسف هور(مرغابی دشت سرخ)
علی‌اصغر شادروان
آرش مجیدی، جمشید جهان‌زاده، اکبر سنگی، کاظم هژیر آزاد، رضا فیاضی، غلامرضا فرامرزیان، یلدا قشقایی، رز رضوی
بخش‌هایی جالب از زندگی، مبارزات و شهادت سردار شهید علی هاشمی در منطقه هور است.
1391
صداگذاری
سلام / خداحافظ
پرویز شهبازی
پگاه آهنگرانی، احمد مهران‌فر، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، فریدالدین، لادن سلیمانی
داستان یک دانشجوی شهرستانی به نام مریم است که در یکی از دانشگاه‌های تهران ثبت نام می کند. اما به دلیل کمبود جا در خوابگاه با دختر دیگری که دانشجو نیست همخانه می شود.
1390
صداگذاری
نیکان و بچه غول
عبدالرحمن رضایی
رامبد جوان، ویشکا آسایش، انوشیروان ارجمند و آرشام طالبی
پسربچه‌ای به نام نیکان به همراه خانواده خود برای تفریح به دامنه کوه دماوند می‌روند. اما نیکان به درون گودالی می‌افتد و با دنیایی اسرارآمیز مواجه شده و در این دنیا با بچه غولی به نام خوخو آشنا می‌شود.
1391
تدوین
استرداد
علی غفاری
حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، علی رام‌نورایی، صالح میرزاآقایی، سیما تیرانداز، سیامک چراغی‌پور، الیسا کاچر، الکساندر ناوانف و بهنام تشکر
این فیلم به وقایع پس از جنگ جهانی دوم و زمانی که سران کشورهای متّفــق نشستی را در تهران برگزار کردند اشاره دارد.
1391
تدوین
دل بی‌قرار
قربان نجفی
سارا خوئینی‌ها، فرهاد جم پدرخوانده و شهره قمر
ملودرامی اجتماعی درباره خانواده‌ای سه نفره، یک مادر و پسری 13 ساله و دختری چهارساله در این زلزله است.
1391
تدوین
عملیات مهدکودک
فرزاد اژدری
علیرضا خمسه، اکبر عبدی، شمسی فضلاللهی، حسام نواب صفوی، سروش صحت، مریم سعادت، فرزاد حسنی، بهنوش بختیاری، لیلا بلوکات، نرگس محمدی، امیر حسین رستمی
فیلمی در گونه کودک است و داستان 5 کودک را روایت می کند که برای جلب توجه والدین خود دست به کار بزرگی می‌زنند.
1391
تدوین
آفتاب مهتاب زمین
علی قوی‌تن
مهسا معرفتی، حسین محمدیان، شادی محمدپور، محمود مرتضایی، توحید رستمی، محمد علی زین‌الدین
دختری دانشجو در زندگی خود با موانعی مواجه می‌شود که او را درگیر کاوش درونش می‌کند. سپس در دوره‌ای از کودکی او نشانه‌هایی برایش آشکار می‌شود.
1391
تدوین
زیباتر از زندگی
انسیه شاه‌حسینی
مجتبی نیک‌نام
استان زندگی شهید علم‌الهدی و رزمندگانی است که در عملیات نصر حضور داشتند. این عملیات توسط ارتش در اوایل جنگ در منطقه جنوب اهواز در دشت آزادگان انجام شد.
1390
تدوین
آقای الف
علی عطشانی
پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی، نیما شاهرخ شاهی، هوشنگ حریرچیان، مهران رجبی، خشایار راد
فردی به اسم آقای ادیب برای روزنامه‌ها مقاله می‌نویسد. در یکی از روزنامه‌ها در مورد وی مباحثی مطرح شده و او را آقای الف می‌نامند و از این به بعد به این نام مشهور می‌شود.
1391
تدوین
از تهران تا بهشت
ابوالفضل صفاری
مهناز افشار، جعفر والی، مهران احمدی، ملیسا مهربان، فرزین صابونی، مهدی عباسی، مسعود مهرگان، علی باقری، نازنین‌پور حدادی
زندگی غزال، زن جوانی که با همسرش دچار چالش شده است رو به فروپاشی است، مرد زن را ترک می‌کند و زن در جستجویی به دنبال شوهر،مسیری نماد گون را طی می‌کند و در این سیر و سلوک به حقیقت ماجرا پی می‌برد
1391
تدوین
به خاطر پونه
هاتف علیمردانی
رهاد اصلانی، هانیه توسلی، ترلان پروانه، علی افشین‌راد، بهاره ریاحی، پروین ملکی، حوری امیری، محمد ساربان، محمد کارت و نیره فراهانی
داستان زوجی به نام مجید و پونه را روایت می‌کند که زندگی‌شان به دلیل اختلافات فرهنگی دستخوش اتفاقاتی می‌شود.
1391
فیلمبرداری
زندگی مشترک آقای محمودی و بانو
روح‌الله حجازی
حمید فرخ‌نژاد، هنگامه قاضیانی، پیمان قاسم‌خانی و ترانه علیدوستی
حضور مهمانان آقای محمودی و بانو، زندگی مشترک آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد
1391
فیلمبرداری
فرزند چهارم
وحید موساییان
مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی،حسین محب اهری، ناصر گیتی جاه، معصومه قاسمی پور، زهرا برومند،ساناز زرین مهر و حامد بهداد
داستان فیلم سفری است به آن سوی آفریقا جایی که شرافت انسانی در گیرو دار جنگ و قحطی سربلند بیرون می‌آید.
1391
فیلمبرداری
حماسه روزبه
علی نوری اسکویی
-
-
1391
فیلمبرداری
محمد(ص)
مجید مجیدی
امین تارخ، مهدی پاکدل، ساره بیات، مینا ساداتیان،محسن تنابنده، حمید فرخ‌نژاد، رعنا آزادی‌ور، هدایت هاشمی، نگار عابدی
قصه از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد حضرت محمد (ص) آغاز می‌شود و در ۱۲سالگی ایشان به پایان می‌رسد
1388
فیلمبرداری
آخرین داستان
اشکان رهگذر
-
انیمیشن دو بعدی
1391
فیلمبرداری
چ
ابراهیم حاتمی‌کیا
فریبرز عرب‌نیا، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، سعید راد
به دو روز و دو شب از زندگی مصطفی چمران می‌پردازد.
1391
فیلمبرداری
دلتنگی‌های عاشقانه
رضا اعظمیان
محمد رضا فروتن، میترا حجار، رویا تیموریان، شاهرخ فروتنیان، سیامک اطلسی، مریم کاویانی، شیوا خنیاگر
فیلم داستان فرشته و منوچهر است که به هنگام بازگشت از ماه عسل متوجه حمله نیروهای عراقی به ایران شده و زندگی عاشقانه‌شان دستخوش تغییراتی می‌شود
1391
فیلمبرداری
آشغال‌های دوست داشتنی
محسن امیریوسفی
شیرین یزدان‌بخش، حبیب رضائی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، صابر ابر و شهاب حسینی
درباره‌ خانواده‌ای است که یک شب فرصت دارند مشکل مادر خانواده را حل کنند.
1391
تدو
گهواره‌ای برای مادر
پناه بر خدا رضایی
غزل صارمی، فرحناز منافی ظاهر، افسر اسدی، هایده حائری، مهران رجبی، نیکا خسرو آبادی
قصه زندگی یک بانوی طلبه است.
1391
فیلمبرداری
آینه شمعدون
بهرام بهرامیان
رضا عطاران، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، نیوشا ضیغمی، مهران احمدی، پانته‌آ بهرام، شبنم مقدمی، لیلا بلوکات، آهو خردمند، مهدی فقیه
داستان این فیلم درباره زن و شوهری به نام «ضیاء» و «سوری» است که قصد دارند دخترشان را به خانه بخت بفرستند.
1391
فیلمبرداری





نوع مطلب : فیلم و سینما، 
برچسب ها :

آلبوم «شاه ماهی» به تهیه کنندگی بهرام رادان منتشر شد



تازه‌ترین اثر هومن جاوید، خواننده موسیقی ایران با عنوان «شاه ماهی» به وسیله نشر موسیقی «آوای سوته دلان» منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، این آلبوم موسیقی پاپ که توسط بهرام رادان تهیه شده، شامل هشت قطعه است.

 

ملودی هفت قطعه این آلبوم را بابک زرین ساخته و یک ترانه نیز بازخوانی یکی از آثار قدیمی هومن جاوید با عنوان «شب و روز» است.


ترانه‌های آلبوم «شاه ماهی» توسط افشین یداللهی، یلدا گلروئی، حمیدرضا صمدی، مریم دلشاد و پگاه موسوی سروده شده که بابک زرین، مهران خلیلی و حسین سالاری مقدم تنظیم قطعات آلبوم را برعهده داشته‌اند.





نوع مطلب : موسیقی، 
برچسب ها :
اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه ای در خرم آباد /
 معرفی 3 اثر به جشنواره فجر/
 کولاژ از فجر بازماند...


خبرگزاری مهر: برگزیدگان 24 امین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور پیش از ظهر شنبه در محل سالن آمفی تئاتر شهید آوینی ارشاد خرم آباد معرفی شدند تا سه اثر "وقتی از بریدگیهای خونبار"، "خون و ماتیک" و "بخش شماره 6" به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی افراد منتخب بیست و چهارمین جشنواره منطقه یک کشور شناخته شدند.

هیئت داوران این جشنواره در بخش طراحی صحنه با تقدیر از روزبه حبیبیان برای نمایش خون و ماتیک، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را به مهرنوش مردی ها برای نمایش بخش شماره 6 و مهدی خسروی برای نمایش "وقتی از بریدگیهای خونبار عصب می گذرد" اهدا کرد.

همچنین در بخش موسیقی هیئت داوران به طور مشترک از موسیقی های نمایشهای دن کامیلو و یک قطره خون تقدیر کرد و لوح تقدیر و جایزه جشنواره را به افشین عبدالهی برای نمایش وقتی از بریدگیهای خون بار عصب می گذرد اهدا کرد.

در بخش بازیگری زن با تقدیر ویژه از مهناز حسینی، فاطمه قاسمی، معصومه باقری و نازنین صالحی برای نمایش وقتی از بریدگی های خونبار عصب می گذرد جایزه سوم این بخش را به طور مشترک به ساناز نظری برای نمایش همه دزدها دزد هستند و سعیده حامد برای نمایش روی پای سالمم تکیه کن اهدا شد.

همچنین در این بخش جایزه دوم به طور مشترک به ثریا قاسمی و راحله رحیمی برای نمایش کولاژ تعلق گرفت و جایزه اول بازیگری خانم به مریم میرزایی برای نمایش خون و ماتیک اهدا شد.

همچنین جایزه ویژه کانون منتقدین لرستان در بخش بازیگری خانم به مهناز حسینی برای نمایش وقتی از بریدگی های خونبار عصب می گذرد رسید و تقدیر ویژه از ثریا شیرزانی برای نمایش خون و ماتیک صورت گرفت.

بر اساس این گزارش در بخش بازیگری مرد نیز با تقدیر از میثم شالویی برای نمایش خواب آرام، فرهاد فتحی برای نمایش بخش شماره6 و امین زارع برای نمایش دن کاملیو؛ جایزه سوم این جشنواره به طور مشترک به وحید محبوب بشری برای نمایش کولاژ و حسین اصفهانی برای نمایش بخش شماره 6 تعلق گرفت.

هیئت داوران 24 امین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور جایزه دوم بازیگری مرد را به سعید زندی برای نمایش خون و ماتیک و جایزه اول را به پوریا رحیمی سام برای نمایش برادری اهدا کرد.

کانون منتقدین استان لرستان نیز تقدیر ویژه خود را در بخش بازیگری مرد به وحید محبوب بشری برای نمایش کولاژ داد و جایزه ویژه هیئت داوران در بخش بازیگری مرد به مصطفی بهشتی برای نمایش بخش شماره 6 رسید.

در بخش نمایش نامه 24 امین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور با تقدیر از سجاد انصاری برای نمایشنامه یک خواب آرام، جایزه سوم این بخش به طور مشترک به ناتاشا محرم زاده برای نمایش کولاژ و محمد کوروش نیا برای نمایش برادری اهدا شد.

همچنین جایزه دوم نمایشنامه نویسی به صحرا رمضانیان برای نمایش خون و ماتیک اهدا و جایزه اول این بخش به رضا شاه غلامی برای نمایش وقتی از بریدگیهای خونبار عصب می گذرد تعلق گرفت.

جایزه کانون منتقدان استان لرستان نیز به کوروش نریمانی برای نمایش دن کامیلو اهدا شد.

بر اساس این گزارش در بخش کارگردانی جشنواره 24 ام تئاتر منطقه یک کشور با تقدیر از محمد کوروش نیا و سجاد انصاری برای نمایش خواب آرام جایزه سوم این بخش به محمدرضا درند و سعید زندی برای نمایش خون و ماتیک اهدا شد.

جایزه دوم کارگردانی جشنواره به پیمان کریمی برای نمایش بخش شماره 6 اهدا شد و همچنین جایزه اول این بخش به مهدی محمدی برای نمایش وقتی از بریدگی های خونبار عصب می گذرد تعلق گرفت.

جایزه کانون منتقدان استان لرستان در بخش کارگردانی جشنواره به محمدرضا درند و سعید زندی برای نمایش خون و ماتیک اهدا شد.

در پایان این جشنواره با درخواست هیئت داوران از مدیرکل کانون انجمنهای نمایشی کشور سه اثر وقتی از بریدگیهای خونبار عصب می گذرد به کارگردانی مهدی محمدی از خمین، نمایش خون و ماتیک به کارگردانی محمدرضا درند و سعید زندی از کرمانشاه و نمایش بخش شماره 6 به کارگردانی پیمان کریمی از اصفهان به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.





نوع مطلب : نمایش و تئاتر، 
برچسب ها :

اسامی‌پذیرفته‌شدگان بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر


طرح‌های پذیرفته‌شده سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش خیابانی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روابط عمومی‌مرکز هنرهای نمایشی، هیات انتخاب طرح‌های بخش تئاتر خیابانی متشکل از محمود فرهنگ، محمد حسین ناصر بخت و علی شوندی تعداد ۳۸ طرح از میان ۳۳۲ طرح متقاضی را برای ورود به مرحله تمرین، برگزیدند.

طرح‌های پذیرفته شده هنرمندان شهرستان:

۱٫ اعدام اینترنتی نویسنده و کارگردان : نادره حیدریان، دهلران

۲٫ افسانه آه ، نویسنده و کارگردان: نگار نادری ، لاهیجان

۳٫ آوای وال استریت ، نویسنده و کارگردان: امیر حسین شفیعی، ورامین

۴٫ بچه‌های ابوموسی ،نویسنده و کارگردان: حسن سبحانی، میناب

۵٫ بعضی‌ها داغش رو دوست دارن ، نویسنده و کارگردان: سعید خیرالهی ، دهلران

۶٫ پس هر گریه ، نویسنده و کارگردان: روح اله سنایی، ورامین

۷٫ پنجاه و هفتمین نقل ،نویسنده و کارگردان: نرگس خاک کار،ملایر

۸٫ تا کی ،نویسنده و کارگردان: حمیدرضا علیزاده، رشت

۹٫ چکه پی چوچاب ،نویسنده و کارگردان: علی محمد رادمنش، کرمان

۱۰٫ چله نشینی برای پرده خوانی ، نویسنده و کارگردان : علی اکبر شفائیان،سمنان

۱۱٫ خطر ، کارگران مشغول کارند، نویسنده : اصغر خلیلی ، کارگردان: اسماعیل صرامی، اصفهان

۱۲٫ خلبان آر ، کی، یو، صد پیدا شد ،نویسنده : مجید میرزایی ،کارگردان: مهدی ضیغمی‌نژاد ،بوشهر

۱۳٫ خوش نفسان ، نویسنده و کارگردان: لیلا جنیدی، ورامین

۱۴٫ دو مینوی سقوط ، نویسنده : حسین عبدالهی، کارگردان: بهنام شمسایی، اصفهان

۱۵٫ سکان در دست بچه‌ها ، نویسنده و کارگردان: علی نوریان، هشتگرد

۱۶٫ شتر سواری دولا دولا ، نویسنده و کارگردان: امید خاک کار، ملایر

۱۷٫ فاکتور ،نویسنده و کارگردان: فرامرز قلیچ خانی، کرج

۱۸٫ قلب=پمپاژ خون ، نویسنده و کارگردان: میلاد حسین زاده، آستانه اشرفیه

۱۹٫ لاشخورها ، نویسنده و کارگردان: عزیز زادسر ،مریوان

۲۰٫ مترسک ، نویسنده و کارگردان: حسین عباس زاده، بیرجند

۲۱٫ محاکمه در خیابان ، نویسنده و کارگردان: میثم سر آبادانی ،تفرش

۲۲٫ مرغ و پله ، نویسنده و کارگردان: آزاده کمال بروجردی، اصفهان

۲۳٫ میراث ،نویسنده و کارگردان: اصغر گروسی، کرج

۲۴٫ هر کس ، به جایی ، نویسنده و کارگردان: مسعود نوری، شیراز

۲۵٫ هفت خوان از تولید به مصرف ، نویسنده و کارگردان: حیدر رضایی ،دهلران

طرح‌های پذیرفته شده هنرمندان شهرستان:

۲۶٫ بچه‌های ما ، نویسنده و کارگردان: الهه پور جمشید

۲۷٫ بیداری ذرات ، نویسنده و کارگردان: رضا منصوری

۲۸٫ داستان مردم ، نویسنده و کارگردان: پیام عزیزی

۲۹٫ در انتظار افتتاح ، نویسنده و کارگردان: ابوذر چهل امیرانی

۳۰٫ در آرزوهای یک مرد نقاش ، نویسنده و کارگردان: ژاله کاظمی

۳۱٫ دفترچه خاطرات ، نویسنده و کارگردان: پیمان یاحقی

۳۲٫ زندگی خوب به شرط من و تو ، نویسنده و کارگردان: پروانه علی ضامنی

۳۳٫ زیست بوم ، نویسنده و کارگردان: شاهرخ شایگان

۳۴٫ عکس فوری در ۳۰ ثانیه ، نویسنده : محمد جواد ولاتخافی، کارگردان: احمد صمیمی

۳۵٫ کارگاه مردمی‌، نویسنده و کارگردان: مسعود مهرابی

۳۶٫ مستقیم جهنم ، نویسنده و کارگردان: سید روزبه خوشنودی

۳۷٫ وصیت نامه امیر کبیر ، نویسنده و کارگردان: افشین قاسمی

۳۸٫ وطن من و تن من ، نویسنده و کارگردان: رسول حق شناس

یادآوری می‌شود سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۲۶ دی تا ۱۲ بهمن‌ماه به دبیری سعید کشن‌فلاح برگزار خواهدشد.





نوع مطلب : نمایش و تئاتر، 
برچسب ها :

سینمادارها دست از سر کلاه قرمزی برنمی‌دارند / رقابت «بغض» و «من همسرش هستم» در گیشه



فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» با گذشت 60 روز از اکران همچنان 26 سالن سینمایی را در اختیار دارد.

الهام نداف: با وجود اینکه فیلم ایرج طهماسب 60 روز روی پرده سینماهای تهران و شهرستان‌ها بوده، اما هنوز سینماداران از این فیلم دل نمی‌کنند و همچنان در 26 سینما روی پرده است.

 

این در حالی است که فیلم‌های تازه از راه رسیده‌ای چون «اختاپوس» به کارگردانی سید جواد هاشمی و «هم‌بازی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی که هر دو نیز در ژانر کودک ساخته شده‌اند، بعد از گذشت 9 روز از اکران به ترتیب با 23 و 11 سینما روی پرده هستند.

 

فیلم‌هایی چون «بوسیدن روی ماه»  و «بغض» که برای اکران در سینماهای حوزه هنری مشکلی ندارند با هر کدام به 16 سینما اکتفا کرده‌اند.

 

جدول زیر فروش فیلم‌های روی پرده را تا آخر روز پنجشنبه 27 مهر و به روایت تهیه‌کنندگان نشان می‌دهد.

 

نام فیلم
کارگردان
تعداد سینما
روزهای نمایش
فروش تهران
کلاه قرمزی و بچه ننه
ایرج طهماسب
26
60
سه میلیارد و 260 میلیون تومان
تو و من
محمد بانکی
16
41
528 میلیون تومان
من همسرش هستم
مصطفی شایسته
13
23
169 میلیون تومان
بغض
رضا درمیشیان
16
23
156 میلیون تومان
بوسیدن روی ماه
منوچهر محمدی
16
23
111 میلیون تومان
اختاپوس
سید جواد هاشمی
23
9
71 میلیون تومان
هم‌بازی
غلامرضا رمضانی
11
9
14 میلیون تومان

 





نوع مطلب : فیلم و سینما، 
برچسب ها :

اسعدیان خطاب به فراستی: نه شما شأن استادی دارید و نه من شاگردتان هستم


کارگردان فیلم «بوسیدن روی ماه» اعتقاد دارد فیلم‌هایی که در برنامه «هفت» نقد می‌شود فیلم‌های استاندارد سینمای ایران است و قرار نیست منتقدان برای سینماگران غلط‌گیری کنند.

الهام نداف: فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» بامداد شنبه با حضور همایون اسعدیان کارگردان و اکبر نبوی و مسعود فراستی منتقدان سینما در برنامه «هفت» نقد و بررسی شد.


در ابتدای این بحث اسعدیان درباره کناره‌گیری جمال ساداتیان از سینما و تهیه‌کنندگی تا اطلاع ثانوی، گفت: «مسائلی که آقای ساداتیان گفتند مربوط به همه سینماگران است و هیچ کدام از شرایط موجود راضی نیستیم. همه تلاش می‌کنند این مسائل را برطرف کنند. ما در کانون فیلمنامه‌نویسان خانه سینما حرکت حوزه هنری و تحریم فیلم‌های سینمای ایران را محکوم کردیم و بیانیه هم دادیم. خیلی خوشحالم آقای ساداتیان بعد از سه سال یاد خانه سینما افتادند و متوجه شدند این خانه می‌تواند کارآیی داشته باشد، چرا که قبل از این از طرفداران بسته شدن خانه سینما بودند.»
 

وی در ادامه در خصوص نقد فیلمش توسط مسعود فراستی عنوان کرد: «آقای فراستی اولین بار با دیدن «بوسیدن روی ماه» نظراتی داد که حالا باید به آن‌ها پاسخ بدهد. گفت همه بازی‌ها بد است و ربطی هم به کارگردان ندارد. حفظ تداوم کار بازیگر بر عهده کارگردان است.»


اسعدیان همچنین افزود: «نکته دیگر راجع به تاثیرگذاری فیلم بود که گفتید تاثیرگذاری ندارد و نمی تواند مردم را متحول کند. من یک بار پلان داخل معراج را گذاشتم و برداشتم. گفتم یک بار با فروغ در این سالن رفتم و دیگر با احترام به آنجا نروم. به اختیار تخیل تماشاگر گذاشتم که آن صحنه را تصور کند و شاید اصلا احترام داخل سالن معراج نرود.»


وی در ادامه عنوان کرد: «گفتید پلان‌های از بالا غلط است. فیلم‌هایی که شما در اینجا نقد می‌کنید فیلم‌های استاندارد سینمای ایران است. ما فیلم‌ نمی‌سازیم که منتقد برای ما غلط گیری کند. نه شما را در شأن استادی می‌بینم و نه خودم را شاگرد می‌دانم که شما بخواهید بگویید  فلان پلان غلط است. میزانسن شاگردی و استادی که در این برنامه راه افتاده است اصلا غلط است.»


فراستی نیز در پاسخ به اسعدیان توضیح داد: «به نظرم میزانسن معلم، شاگردی اتفاق بدی است. من به سهم خودم هیچ وقت به این میزانسن دامن نزدم چه برسد به تو که از من بزرگتر هستی، اما شده آن دوست عزیر نقد فیلم را به این قضیه تبدیل کرده است، چون گفته من نقد را قبول ندارم. من هم گفته‌ام که تو در فلان سکانس اشتباه کردی و حالا که نقد را قبول نداری بگذار  اشتباهاتت گرفته شود.»


وی با تاکید بر بلد بودن سینما گفت: «سینما را خیلی‌ها بلد هستند، خیلی‌ها کم بلد هستند و خیلی‌ها بلد نیستند. خیلی از دوستان ما تکنیک را بلد نیستند و هر چه روی پرده می‌آید سینما نیست. هر چیزی استانداردی دارد. من می‌توانم با این استانداردها بازی کنم. این استانداردها از کتاب نمی‌آید و فقط از زندگی می‌آید. من اگر درباره پلانی حرف زدم به خاطر این بوده که از فیلم بیرون می‌زند و با بقیه نماها متفاوت است. مثلا حرکات دوربین تو در «طلا و مس» درست بود، اما اینجا حرکات دوربین درست نیست.»


در ادامه اکبر نبوی منتقد سینما با اشاره نکات مثبت فیلم «بوسیدن روی ماه» اظهار داشت: «من خوشحالم که سینمای ایران به نقطه‌ای رسیده که مضامین انسانی در تعدادی از  فیلم‌ها دیده می‌شود، هر چند تعداد این فیلم‌ها کم است. در وضعیت فعلی سینما جای خوشحالی دارد که این نوع آثار و «یه حبه قند» را در سینما می‌بینیم. من به عنوان عضوی از خانواده سینما به خاطر این اتفاق تبریک می‌گویم.»


این منتقد سینما ادامه داد: «ماجرای پرداختن به یک مضمون انسانی با نگاه سینمایی خیلی کم است. فیلم به موضوعی می‌پردازد که ظرفیت خیلی زیادی دارد به شعار و ملودرام و فیلم هندی برسد. الزاما گریه کردن به خاطر دیدن یک فیلم غلط نیست، منظورم ملودرام هندی است که از بیننده گریه‌های غلطی می‌گیرد. اما گریه این فیلم عاطفی و گره خورده با شخصیت است. وقتی دو مادر شهید را می‌بنییم که فرزندشان هنوز نیامده خیلی متفاوت است با مادران شهیدی که فرزندشان و مزاری دارند.»


وی از دیگر نقاط قوت فیلم را شهید فروشی نکردن دانست و گفت: « ما در سینمای ایران آثاری داریم که احساس می‌کنیم کالایی را می‌فروشند و کاری هم به ارزش آن ندارند و نمی دانند جهانی که در حال عرضه کردن آن هستند آن‌قدر بزرگ است که آن را به چیپس و پفک تبدیل نکنند. ما فیلم‌هایی داریم که دین فروشی کرده‌اند، اما «بوسیدن روی ماه» این کار را نکرده است.»


وی همچنین افزود: «احساس می‌کنم دوربین آقای اسعدیان در این فیلم هم نوع مناسباتش با آدم‌ها همراه با احترام است و این خیلی مهم است. گاهی دوربین در فیلمی دریدگی می‌کند و از موضع حقارت نگاه می‌کند و یک نوعی از قاب‌بندی را به من بیننده عرضه می‌کند که با دیدن آن انگار زجر می‌کشم. فضاهای کاری آقای جعفریان من را یاد فیلم «چهارشنبه سوری» انداخت و خیلی خوشم آمد. مناسبات درونی آدم‌ها در خانه و صمیمیتی که از طریق روایت بصری قرار است عرضه شود من را خسته و ناراحت نمی‌کند.»


در ادامه مسعود فراستی با یادآوری مصاحبه بهروز افخمی با یکی از نشریات گفت: «اسعدیان یکی از آدم‌هایی است که این حرف من را می‌فهمد. مصاحبه‌ای خواندم از یکی از فیلمسازان خوب که گفت من نقد را دوست ندارم چون برای فیلمساز خوب نیست و برای مردم خوب است.»


وی ادامه داد: «فیلم از زمانی که ساخته می‌شود و روی پرده می‌رود یک موجود زنده است و باید در موردش حرف زده شود و کارگردان تماشاگر آن می‌شود. بهترین تماشاگر تماشاگری است که فیلمی ساخته و از آن رها شده و آن موجود زنده باید بتواند از خودش دفاع کند. کارگردان نقش مخاطب را بعد از ساخت فیلم بازی می‌کند.»


اسعدیان در پاسخ به فراستی عنوان کرد: «همان‌قدر که من دوست دارم فیلمی را که می‌خواهم بسازم، همه منتقدان و مردم هم حق دارند آن فیلم را نقد کنند. هر سکانسی من بخواهم توضیح دهم و خودم را به آن سنجاق کنم یعنی فیلم ضعیف است. من می‌توانم دیدگاه‌هایم را بگویم، اما نمی‌خواهم در مورد فیلم توضیح بدهم. نمی‌خواهم تماشاگر را اذیت کنم و به گریه بیندازم. می‌توانستم موسیقی فیلم را زیاد و صحنه‌ها را کشدار کنم. اگر در این فیلم و «طلا و مس» موقعیت‌ها تلخ است به خاطر کاراکترهاست. من موقعیت‌های خیلی تلخ را در مونتاژ کوتاه و آن‌ها را حذف می‌کنم. من دوست ندارم با تماشاگر بازی کنم، اما دوست دارم موقعیت‌های شخصیت‌های فیلم را درک کند. حتی گریه احترام سادات را از پشت سر نشان می‌دهم.»

وی همچنین افزود: «نمی‌خواهم دوربین دیده شود. من دیر یاد گرفتم که دوربین وسیله‌ای است که حس‌هایم را با آن منتقل می‌کنم. تماشاگر عام نباید دوربین را ببیند. حیف که بعد از 25،30 سال کار کردن به این نتیجه رسیدم و دیر است.»


فراستی در ادامه درباره ویژگی‌های فیلم «بوسیدن روی ماه» توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به محاسن فیلم گفت: «: فیلم در یک قدمی شعار و اشک است و شهیدفروشی نمی کند قبول، اما فیلم چه کار می‌کند؟ منوچهر محمدی طرحی داده که دل همه را برده است. رفاقت دو مادر شهید و اینکه یکی از فرزندش می‌گذرد اصل فیلم است. هر فیلمی که مضمونی دارد و بر مبنای مضمون بگردد و بر مبنای تم اصلی ساخته شود، مشکل پیدا می‌کند. این دو زن با هم رفیق هستند و مثل خواهر شدند. تصوری از شهید می‌دهند این دو پسر با هم عاشق و شهید شدند، ما این‌ها را می فهمیم، اما بقیه آدم‌ها را نمی‌فهمیم. به نظرم همه آدم ها به جز دو مادر اضافی هستند.»


وی ادامه داد: «داریم حواشی برای مضمون می‌سازیم. مشکل این است که قصه خراب است و طرحی عالی تبدیل به قصه نشده است. خانم یزدابخش که نرم بازی می‌کند و قوت فیلم است و من از او خوشم می‌آید، خیلی معرفی نمی‌شود.»
 

اسعدیان نیز در پاسخ به فراستی عنوان کرد: «توقع نداری که این حرف‌ها را بپذیرم، چون به نظر من همه این چیزها لزوم داشته است. ضمنا تو دنبال فرصتی هستی که به «یه حبه قند» و «جدایی نادر از سیمین» بتازی.این باورهای توست و نه قابل استناد است و نه ثابت کردن نیاز دارد.»
 

نبوی نیز در خصوص حرف‌های فراستی گفت: «هر فیلمی را باید با منطق خودش مورد تحلیل قرار بگیرد. آدم‌هایی که در این فیلم هستند ممکن است قوت و ضعف‌هایی داشته باشند، اما جهانی که این آدم‌‌ها را شکل می‌دهد مهم است. قرار گرفتن نگار در کنار دو بازیگر مسن مهم است. او در فیلم «یه حبه قند» هم همین بازی را می‌کند، اما نحوه قرار گرفتن او کنار این آدم‌ها مهم است. نوع ارتباطی که با مادر بزرگ برقرار می کند مهم است که این ارتباط به خوبی برقرار شده و شخصیت اضافی از او نمی‌بینیم.»





نوع مطلب : فیلم و سینما، 
برچسب ها :

فیلمی ایرانی که قرار بود با حضور آنجلینا جولی ساخته شود / جایگاه روحانیت در فیلم «لاله»



شفیع آقامحمدیان رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و تهیه‌کننده «لاله» در خصوص چگونگی ساخت این پروژه توضیحاتی ارائه کرد.

الهام نداف: بخشی از برنامه «هفت» به گفت‌وگو و بررسی در خصوص پروژه «لاله» با حضور شفیع آقامحمدیان رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اختصاص داشت.

وی در پاسخ به سوال مجری «هفت» درباره مخالفت‌هایی که با این پروژه صورت گرفته است، گفت: «ما هر موقع خواستیم در مورد هر کاری نگاه سیاسی داشته باشیم، مشکل پیدا کرده‌ایم. به این پروژه هم نگاه سیاسی شده است. سه سال فیلمنامه آن در حال نوشتن بوده و حالا هم که تصویب شده و کارهای قانونی‌اش اجرا شده و هیچ مشکل قانونی ندارد. ما نمی‌گوییم مجلس ورود نکند،اما  رئیس سازمان سینمایی به مجلس رفته و صحبت کرده و یک سری از مشکلات برطرف شده است.»


وی ادامه داد: «ما باید از نگاه سیاسی فاصله بگیریم.از بعد مخالفت با این فیلم نگاه سیاسی وجود دارد. اگر با نگاه سیاسی وارد شویم سخت می‌توانیم وارد مذاکره شویم. دوستان پذیرفتند که اشکالاتی در فیلمنامه وجود دارد و باید اشکالاتش برطرف شود اما  «لاله» با برخی سلیقه‌ها جور در نمی‌آید.»


رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وظیفه مرکز، ساخت فیلم مستند و فیلم اولی است، عنوان کرد: «وظایف مرکز برای شما هم تعریف شده نیست. ما فیلم سینمایی هم می‌توانیم بسازیم. ما سال گذشته «سلام بر فرشتگان» را ساختیم که بهترین فیلم کودک بود. در تعریف جدید سازمان می‌توانیم به سمت فیلم‌هایی برویم که تجربی باشد. مثلا دیالوگ‌ها به صورت انگلیسی باشد. ما یک نگاه بین‌المللی برای «لاله» داریم و تجربیات این را هم داشتیم. بعد مثبت فعالیت‌های مرکز اصلا در نظر گرفته نمی‌شود. ما پروژه‌هایی مثل «رستم و سهراب» داشتیم و پروژه‌های این چنینی در نظر گرفته نمی‌شود.»


وی ادامه داد: «مرکز گسترش فیلم اولی هم بسازد وارد عرصه سینما شده است. فیلم «لاله» فیلمی تجربی است.  با نگاه فنی که برای فیلم داریم، نوآوری درآان دیده می‌شود، کمتر فیلمی در کشور ما این ویژگی را دارد.»


وی همچنین عنوان کرد: «ما نمی‌خواهیم زندگی لاله را مو به مو در این فیلم وارد کنیم. می‌خواهیم امیداوری را به بانوان ایرانی برگردانیم که به این مرتبه هم می‌توانند برسند. در این فیلمنامه این خانم خانواده دار است و دنبال زندگی است و در کنار او مربیان آنچنانی قرار دارند.»


آقامحمدیان در خصوص بودجه این فیلم توضیح داد: «اگر شما از من شنیده باشید که گفته باشم هشت میلیارد تومان بودجه صرف می‌شود، درست نیست و این شایعه پراکنی است. این پروژه بالای هفت، هشت میلیارد هزینه دارد و ما چهار میلیارد داریم و این پول جوابگوی این فیلم نیست. ما می خواهیم باقی بودجه را از کمپانی خارجی بگیریم. اما شرایطی که آقایان ایجاد کردند، باعث شد چند کمپانی که حاضر به انجام این کار شده بودند، الان حاضر به انجام این کار نیستند. در داخل ایران هم چند بانک قرار بود اسپانسر شوند که الان با این شرایط گفتند، نمی‌کنند اما ما ناامید نیستیم. ما با بیش از 100 بازیگر ایرانی مذاکره و مصاحبه کردیم و بسته شدن تیم بازیگران منوط به انتخاب بازیگران اول و دوم است. قرار بود بازیگران نقش اول خارجی باشند اما الان شرایط سخت شده و امکان پذیر نیست.»


آقامحمدیان درباره انتخاب بازیگران توضیح داد: «مذاکرات جدیدی با بازیگران فرانسوی، هندی و انگلیسی انجام شده، و از هفته آینده با عوامل جدیدتری فیلم را دنبال می کنیم.»


وی خاطرنشان کرد: «ما به نظرات دوستان در کمیسیون فرهنگی احترام می‌گذاریم. ارشاد نماینده قوه مجریه است و کمیسیون فرهنگی مجلس قانون گذار است. شورای پروانه ساخت در زمینه پروانه دادن تولیدات سینمایی تصمیم گیری می‌کند. دوستان باید یک قانونی وضع کنند که اگر مخالف هستند با کل فیلم‌های سینمایی اینطور برخورد کنند. ما  برای ساخت «لاله» پروانه ساخت داریم.»


وی همچنین اظهار داشت: «جایگاه روحانیت در این فیلم رعایت شده است. این فیلنامه در خارج از ایران توسط فیملنامه نویس خارجی نوشته شده بود. توسط آقای نیک نژاد منتقل شد و سه سال در حال بازنویسی است. نهایتا تا 10 روز دیگر تکلیف فیلم روشن می‌شود که می‌توانیم بازیگر جذب کنیم یا خیر؟ ما می‌خواهیم به هدف فرهنگی خودمان برسیم و به صورت بین‌المللی هم برسیم. اگر ما بتوانیم نظر یک کمپانی بین‌المللی را جلب کنیم، می‌توانیم فیلم را در سطح جهانی پخش کنیم.»





نوع مطلب : فیلم و سینما، 
برچسب ها :

پاسخ رضا میرکریمی به مسعود فراستی / قضاوت را به مردم می‌سپارم


کارگردان فیلم سینمایی «یه حبه قند» در پاسخ به منتقد ثابت برنامه «هفت» یکی از صحنه‌های فیلمش را به این برنامه فرستاد.

الهام نداف: جمعه شب در بخشی از برنامه «هفت» جمال ساداتیان تهیه‌کننده سینما که گفته فعلا در این حوزه کار نمی‌کند، درباره کناره‌گیری مقطعی خود از سینما توضیح داد: « فضایی که امسال در سینما حاکم شده که مسببش حوزه هنری است، غبارآلود و ناجوانمردانه است. من بیشتر موضوعات اجتماعی را در فیلم‌هایم مورد بررسی قرار می‌دادم و وقتی درباره سینمایی که ما در آن فعالیت داریم این گونه صحبت می‌شود و من که از خانواده مذهبی و هستم به عنوان کسی قلمداد می‌شوم که از مسائل مذهبی فاصله گرفته‌ام، ترجیح می‌دهم فعلا کار نکنم.»


وی ادامه داد: « تا زمانی که آدم‌هایی که هیچ درکی از سینما ندارند و فیلم‌ها را تحریم می‌کنند حضور دارند، تصمیم گرفتم کار نکنم. من نمی‌توانم در فضای عبارآلود کار کنم مگر اینکه خیرخواهی پیدا شود و وضع موجود را مورد نقد قرار بدهد تا ببینیم از این دو طرف دعوا کدام یک مصلح سینما هستند.»


ساداتیان با اشاره به موضع نگرفتن خانه سینما در خصوص تحریم فیلم‌های سینمایی توسط حوزه هنری عنوان کردک «در خانه سینما دوستان ما معمولا عملکرد معاونت سینمایی را مورد نقد قرار می‌دادند. حالا چرا به حوزه هنری  که به مراتب از معاونت سینمایی بدتر عمل می‌کند واکنش نشان نمی‌دهند؟ اگر بر عملکرد حوزه هنری صحه گذاشتید و آن را قبول دارید خوب بگویید و اگر قبول ندارید که چرا حرفی نمی‌زنید. این اتفاقات اخیر در سینما تسویه حساب‌های سیاسی است و من ترجیح می‌دهم در این فضای سیاسی کار نکنم.»


اما در بخش دیگری از برنامه «هفت» سعید منتظرالمهدی رئیس ناجی هنر در خصوص وضعیت فیلم «خانه پدری» گفت: «قصه «خانه پدری» تمام شده است و اکران یک اثر خلق شده در اختیار ارشاد است. ما با هر آنچه ارشاد گفته موافق هستیم. رفتار فراتر از قانون هم نمی کنیم. ارشاد با نگاهی که به جامعه این تصمیم را می‌گیرند و قطعا حذفیات این فیلم به نفع جامعه است و ما هم تابع تصمیم ارشاد هستیم.»


وی درباره رضایت کیانوش عیاری کارگردان فیلم «خانه پدری» درمورد حذفیات این فیلم گفت: «آقای عیاری موافق این اصلاحات نیستند. ما  هم نمی‌خواهیم سهم ایشان را بخریم و اگر قرار به اکران شود ما هم تصمیمی به خرید نداریم و همه چیز قانونی مشخص است. اگر اصلاحات قرار باشد انجام بگیرد ما هم به اکران با این اصلاحات موافق هستیم.»


اما بخش دیگری از «هفت» به پاسخ میرکریمی در خصوص اظهارات مسعود فراستی درباره فیلم «یه حبه قند» اختصاص داشت. در برنامه دو هفته قبل «هفت» فراستی در بخش نقد فیلم «من همسرش هستم» با اشاره به فیلم «یه حبه قند» و اقدام حوزه هنری برای اکران نکردن فیلم‌های تحریمی گفت: «فیلم رضا میرکریمی به هیچ وجه ارزشی نیست. در این فیلم زنی با پرتاب «یه حبه قند» می‌میرد و این اصلا منطقی نیست. آن هم زنی که متدین‌ترین عضو خانواده است و البته به نماز خواندن او هم ایراداتی وارد است.»


رضا میرکریمی نیز بهترین پاسخ به صحبت‌های فراستی را صحنه‌ای از فیلم دانست که فراستی درباره آن صحبت کرده بود. در این صحنه شمسی فضل الهی بازیگر نقش زن دایی خواب است و یکی از شخصیت ها با پرتاب یه حبه قند او را از خواب بیدار می‌کند و او با این کار نمی‌میرد.


میرکریمی قضاوت درباره حرف‌های فراستی را منوط به دیدن این صحنه دانست و آن را به مردم سپرد.





نوع مطلب : فیلم و سینما، 
برچسب ها :




صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای پلاك 7 محفوظ است